Blog ini bersifat bebas dan meliputi segala aspek kehidupan. Semua artikel bukan bertujuan menghasut cuma luahan peribadi. Gunakan akal untuk mentafsir sendiri. Jangan biarkan minda anda dijajah.

Monday, December 6, 2010

buat akta tapi tak faham.... bangang tahap gaban

TINDAKAN UNISEL BENARKAN PENUNTUT BERDEMONSTRASI DITELITI – berita hairan

Kementerian Pengajian Tinggi sedang meneliti tindakan Universiti Industri Selangor (Unisel) membenarkan penuntutnya menyertai demonstrasi membantah kenaikan 37 peratus tarif air Selangor di Masjid Negara hari ini.

Ketua Pengarah Jabatan Pengajian Tinggi, Radin Umar Radin Sohadi berkata, Akta Institusi Pengajian Tinggi Swasta (Akta 555) melarang mahasiswa menyertai sebarang demonstrasi yang dianjurkan oleh parti politik.

Namun jelasnya, golongan mahasiswa boleh menyertai sesuatu demonstrasi sekiranya ia dianjurkan oleh sesebuah kerajaan negeri atau Kerajaan Persekutuan yang dipilih oleh rakyat.

"Buat masa ini, kita masih lagi belum tahu perinciannya (pembabitan pelajar Unisel) dan kita akan sandarkan perkara itu sama ada ia selaras atau bercanggah dengan Akta 555.

nota;

Sepanjang TF jadi mahasiswa dulu, sewaktu orientasi awal2 lagi ditakutkan oleh akta ini.

Apa mereka kata?

Mereka kata siapa kata auku menyekat mahasiswa berpolitik? itu pembangkang kata.

Yang sebenarnya mahasiswa boleh berpilitik dengan kebenaran NC.

NC unisel telah bagi lampu hijau, jadi apa masalah. itulah mereka tengah kaji. Pasal orang ramai tak tau pasal klausa dalam auku.

Jadi mereka kaji jer lah. Mahasiswa Unisel tak salah kerana mereka telah mendapat kebenaran NC.

Inilah cara nak tipu orang yang tak tau.

No comments:

Post a Comment