Blog ini bersifat bebas dan meliputi segala aspek kehidupan. Semua artikel bukan bertujuan menghasut cuma luahan peribadi. Gunakan akal untuk mentafsir sendiri. Jangan biarkan minda anda dijajah.

Sunday, September 12, 2010

Fakta ini dr mana?

Kenyataan Balas Isu Pemasyuran T. Muhammad Faris Oleh Akhbar Utusan Malaysia

Kami di The Kelantan Insider merasa terkejut dengan “kebolehan” akhbar Utusan Malaysia menyiarkan satu laporan yang cukup sensasi pada hari raya yang mulia ini dengan hanya berpandukan kepada kata-kata sumber-sumber yang tidak dikenal pasti.

Sehubungan dengan itu, kami suka mengingatkan akhbar-akhbar tempatan supaya lebih berhemah dan bertanggungjawab di dalam menyiarkan sebarang laporan mengenai Istana Kelantan, apatah lagi jika laporan itu mempunyai nilai kesensasian yang tinggi.

Tanpa mengira sama ada sesuatu laporan itu mempunyai kebenaran ataupun tidak, akhbar-akhbar tempatan seharusnya mengikuti apa-apa peraturan yang telah ditetapkan di dalam melaporkan sebarang berita yang ada hubung-kaitnya dengan Istana Kelantan.

Pejabat Sultan Kelantan mempunyai carta organisasinya yang tersendiri di mana ia adalah diketuai oleh Pengelola Istana D’Raja, Datuk Abdul Halim Hamad, yang melaksanakan tugas beliau dengan berpandukan kepada titah-titah Pemangku Raja Kelantan.

Oleh itu, akhbar-akhbar tempatan mahupun mana-mana media lain sewajarnya merujuk kepada Datuk Abdul Halim Hamad ataupun pegawai-pegawai beliau, khususnya Pegawai Media, dahulu sebelum menyiarkan apa-apa laporan mengenai Istana Kelantan.

nota:

Baru je PM kata media arus perdana menyiarkan FAKTA. Semua mesti ada FAKTA. Blog tidak guna FAKTA, kalau ada FAKTA pun tidak tepat.

Jadi, ini FAKTA dari mana?

Penipu? Penipu? Penipu?

Cuba lihat jualan akhbar ini, JATUH.. JATUH.. Org tidak percaya sudah. Apa je dari TV, semua tidak ADIL dr segi politik.

Itu semua percubaan menjajah minda rakyat Malaysia.

No comments:

Post a Comment