Blog ini bersifat bebas dan meliputi segala aspek kehidupan. Semua artikel bukan bertujuan menghasut cuma luahan peribadi. Gunakan akal untuk mentafsir sendiri. Jangan biarkan minda anda dijajah.

Friday, September 17, 2010

IC palsu di sabah?????

Kepada org sabah,

Siapa yang berani kata PTI di sabah tiada IC?

Yang berselindung dengan IMM13.

untuk pengetahuanm umum IMM13 ialah dokumen untuk warga filipina yang menjadi pelarian, dan malaysia dengan baiknya telah membenarkan mereka duduk di sabah (kinarut)

(Boleh tanya bekas pelajar smk kinarut siapa classmate mereka)

Yang peliknya dokumen ini kalau ridak silap dikeluarkan pada tahun 70an. Kenapa bilangan dokumen ini bertambah dan kenapa nak tanggung biawak hidup?

Siapa yang tidak tahu kinarut pusat syabu? Puncanya pti.

Kepada warga semenanjung yang ingin ke sabah mesti bawa pasport. IC kamu tak laku di sabah (perkara 20). Kalau mau kerja di sini, mesti ada IMM14. (macam sama ja kamu sama pelarian di sabah).

TF malas nak ulas tentang pti di sabah. Kalau kamu nak tau banyak juga pti yang ada ic dan bekerja dengan sektor kerajaan. terutamanya persekutuan.

Kenapa? Pasal waktu minta kerja mereka tak minta surat beranak mak bapa.

Kalau nak masuk kerja dalam kerajaan negeri sabah. Perkara pertama mereka nak lihat ialah surat beranak ibu dan bapa. Kalau tiada, minta maaf la!

Kalau federal pula yang pasti ialah tentera. Mereka minta ic bapa dan ibu. (ada pengalaman masa rotu, pasal ada member yang sangkut)

sektor yang lain TF kurang pasti

sampai kiamat pun perkara ini tak selesai

Kalau tanya org sabah, sekali imbas jer mereka tau pti atau org tempatan.

No comments:

Post a Comment